onsdag, januari 07, 2009

Ett litet misstag

Passade på att gå och lägga mig tidigt igår. Efter att ha varit uppe och sett JVM finalen så låg jag ett par timmar back. Kan man lugnt påstå.

Jag sov bra ända fram till 05.45 då klockan ringde. Eller till 05.43 då jag alltid vaknar precis innan klockan ska ringa. Göra mig i ordning och iväg till arbetet för att öppna stället. Och så plötsligt, ser jag på julschemat som ligger där. Det julschema som jag innan jul slängt av någon anledning. Att jag ska inte öppna idag. Jag ska stänga idag.

Så där är jag. Två timmar tidig. Visserligen pigg och utsövd. Men att se fel sådär förstör verkligen hela dagen. Och det var inte det jag behövde inför den här dagen. En dag där i stort sätt alla barn är tillbaka. Samtidigt som halva personalen har fått ledigt. Känns sådär.

Nu sitter jag på rast. Halva rasten gick åt till att skriva lite papper om ett projekt jag gjort vid mitt matbord. Om att höja självkänslan på barnen. Alla har efter maten fått säga en sak de tycker de är duktiga på. Eller som de lärt sig. Jag skriver ner det och ska nu sätta in det i deras pärmar.

Det är fyra timmar kvar på den här dagen. Fyra timmar som antagligen kommer att gå förbannat långsamt. Snart kommer jag ut på avdelningen igen. Och strax därefter blir jag ensam personal där. Jag med 14 barn. Även det känns sådär lagom bra. Men det är bara att bita ihop.

För när jag kommer hem. När jag stängt igen ställer jag av misstag öppnade i morse. Så ska jag iväg och köra intervaller. 4x1000m med 1min vila. För första gången sedan hälseneoperationen. Kan bli spännande. Kan bli plågsamt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Ja en sak är då säker, du lär dubbel och trippelkolla ditt schema efter detta! Hoppas att dagen är dräglig ändå och att hälsenan kommer att fixa intervallerna utan att strejka.

BRA övning med barnen förresten. Stärker vi nästa generations självkänsla redan nu kanske de klarar mer som vuxna

Anonym sa...

Ensam med fjorton barn.. vilken mardröm. Är det vanligt hos er? Vi har haft planering och nu ska jag baka tårta.

Glenn sa...

Tessalisa >> Jo, hoppas bara man får vara med och uppleva den starka nya generationen.

Anna >> Nej, det tillhör inte vanligheterna. Men det blev lite konstigt den här veckan med julledigheter som höll i sig lite länge för en del i personalen. Men det gick bra idag ändå, helt klart över förväntan.