söndag, november 25, 2007

Julbordsvärmande hos Glenn

Den åttonde december har vi julfest med arbetet. De har slagit på stort i år. Det är inte isbaren och gondolen som för något år sedan. Men det är heller inte förskolans lokaler som något år. I år ska vi till Anexet på julbord och se på någon ABBA show. Magnus Carlsson medverkar. Då är jag med.

Det ska bli trevligt. Och på något sätt blev det så att mina kollegor ska ta sig hit till mig först. Åttonde december är på en lördag. Det betyder att hela dagen är ledig. För en del i alla fall. Så en liten förfest hos Glenn är tydligen inbokad.

Det är egentligen helt okej. Det kan till och med bli väldigt roligt. Men jag är förbannat jävla nervös. Alla ska komma hit och studera hur vi bor. Jag och de tre damerna. Och då jag är väldigt pedantisk. Så har jag redan ångest för att allting måste vara perfekt.

Det ska ställas i ordning. Dekorationer ska upp. Det ska städas. Dammas. Putsas. Bjudas på lite dricka. Kanske glögg? Vin. Alkoläsk. Plisner. Läsk. Jag vet inte vad. Kanske snacks. Mycket som ska funderas ut. Jag får halvt panik bara jag tänker på det. men som sagt. Det kan bli riktigt trevligt och roligt.

Inga kommentarer: