lördag, november 17, 2007

En försäljare utöver det vanliga

Flickan från landet i norr och jag var inne i storstan idag. Vi tog bilen in. Inte våran. Bror och Dalaflickan's. Första gången jag kör den och direkt attackerar jag Stockholms innerstad.

Vi ansåg att det var på tok för länge sedan vi klippte oss. Gick ner till en frisör mellan två hus och fick tid direkt. En liten stund senare var jag klar. Flickan från landet i norr blev kvar lite längre. Undertiden strök jag omkring lite och hamnade i en G-star raw butik. Bara för att fördriva tiden lite. Jag gick ut och gick vidare. Sedan kom jag tillbaka till samma butik. Plötsligt kom en av föräljarna fram till mig. Någon kort minut senare stod jag i ett provrum med fyra olika jeans. Modell dyra.

Jag vet inte riktigt hur det gick till. Men den där försäljaren. Helvete vad han var smidig i sitt försäljningsprat. Han visste vad han gjorde. Och så stod jag där. Med fyra jeans som satt perfekt. Och jag insåg att jag verkligen ville köpa. Men inte tillhör de rikaste personerna i landet.
Undertiden fortsatte han sitt smidiga snack.

Efter att fått råd av diverse försäljare. Flickan från landet i norr. Och stirrat in i spegeln och i huvudet formulerat frasen "spegel, spegel på väggen där, såg mig vilka jeans jag med mig hem bär." Så gick jag därifrån med två par av dem. Försäljaren fortsatte småpratet. Även efter köpet. Och ända tills vi var ute ur affären. Där gick jag. Med två grymt snygga jeans. Och med ett lagom bra samvete för min ekonomiska situation.

1 kommentar:

Anonym sa...

Pust! Ytterligare ett skäl för mig att INTE gå in i en butik med snuskigt dyra kläder. Jag skulle nog ha slängt fram kreditkortet och kommit hem med alla fyra och sedan fått stå till svars inför maken när räkningen ska betalas.
*LER*
Fast han förvägrar mig sällan något som jag vill ha.
Blodpudding och ärtsoppa är också mat även om det är billigt ;-)