måndag, juli 16, 2007

Veckans lista v. 28

Positivt just nu:
- Goebben
Goebben kom äntligen upp till Stockholm igen. Ett kort besök på Snaps och en middag här blev resultatet. Verkligen kul att se dig igen kompis!
- Touren
Touren är igång. Wohoo!
- Semester
Sista dagen är klar. Allt var som det skulle när jag lämnade arbetet i fredags. Nu väntar tre veckors vila.
- Top Spin
Top Spin Tennis. Hetare spel får man leta efter. Det är ett bar tidsfördriv.
- Träningssuget
Det är ändå tur att sugen finns kvar. Det lovar gott inför framtiden.
( - Magnus Carlsson)
( Det går inte att blunda för denna händelse. Så är de bara.)
-Negativt just nu:

- Hjärtat
Det har blivit bättre. Men inte helt bra. Nu är det semester och det får utvisa hur jag mår efter det.
- Förskollärare vs Barnskötare
Varför måste barnskötare och förskollärare vara så bittra på varandra? Är det inte meningen att vi alla ska arbeta ihop?
- Bilbehov
En bil skulle underlätta i många fall. Att åka iväg och handla på ställen man annars inte kan. Köpa saker som inte går att ta med på bussen. Bil. Nu. Nyss.
- Ibrahim Ba
Ibrahim Ba ska skriva på ett kontrakt med Milan. Igen. Han har tydligen imponerat på dem. Ha! Hur är det möjligt?
- Tristess
En dag har gått på semestern och jag är redan uttråkad. Hm.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med förskollärare barnskötare förstår inte jag heller. Baxnar när jag hör att vissa anser att barnskötarna ska byta blöjor och ta hand om disken.

Glenn sa...

Anna >> Absolut, så ska det inte vara. Men smtidigt är det åt andra hållet, vilket jag mest reagerar på eftersom jag är utbildad. Varför är barnskötare så bittra och avundsjuka på förskollärare? Varför tycker de det är orättvist att förskollärare har högre lön än barnskötare? Varför ska inte vi få fatta en del pedagogiska beslut utan deras medverkan?

Anonym sa...

vad ar det med magnus carlsson som jag har missat??

Anonym sa...

Tror att jag har haft tur och sluppit en hel del av den problematiken. Men oavsett utbildning så får man ju läsa Lpfö vilket inte alltid är fallet har jag fått erfara. Är tillbaka efter semestern och ser fram emot nästa termin, hoppas på att vi ska börja arbeta med portfolio då. Har de andra kvar att övertala.

Glenn sa...

Nina >> Oj, det är nog mycket du missad vad gäller Herr Carlsson. Eller så kanske du inte missat ett dugg.

Anna >> Portfolio är bra grejer. Det kan jag starkt rekomendera. Jo, allting ska väl utgå i från Lpfö, så det misna man kan begära är väl att alla, vare sig man är utbildad eller inte, har läst den.

Anonym sa...

men beratta nat litet da:) bor utomlands sa kan ha med det att gora..

Glenn sa...

Nina >> Misstänkte något sådant med dina uteblivna Ä :) Vart befinner du dig i världen?

Carlsson ja, jag vet inte vad det är med honom. Han har en positiv utstråling och en riktigt skön röst. Mer är det egentligen inte. Att det hela beskrivs så stort, det är nog bara en grej...

Anonym sa...

Jo man tycker ju det. Min är överstruken och understruken och kommenterad i många färger. Den ser nog rätt hemsk ut egentligen ;)

Anonym sa...

Jag ar i Thailand, jobbar som larare har. Nog annu varre pedagogik an vad bade forskolelarare och barnskotare bedriver :)

Glenn sa...

Nina >> Oj, Thailad. Det var inte illa. Kan tänka mig att det kan vara lite värre där. Hur kom det sig att du valde att arbeta där?

Anonym sa...

trott pa sverige, trott pa vinter, trott pa foraldrar som lagger sig i for mkt i den svenska skolan. inget annat yrke blir sa ifragasatt av utomstaende. livet ar lattare har pa alla satt, bade pa ont o gott. men eleverna jag jobbar med nu ar sa tacksamma for att de far lara sig engelska, de respekterar vuxna och jag har nast intill ingen foraldrakontakt. :)

Glenn sa...

Nina >> Jo, jag kan tänka mig att de uppskattar det de får. Då är det alltså lite skillnad, då jag arbetar på ett föräldrakooperativ :)