onsdag, juli 18, 2007

Nockad av grannen

Det är semester nu. Lite blandade känslor. Tråkigt att alla de "stora" barnen nu har slutat och går vidare till skolan. De är redan saknade. Samtidigt är det skönt att få en paus från allting. Sova lite längre. Låta benen ligga uppe på borde lite längre på kvällarna.
Och så det där med rutiner. Jag behöver rutiner och vill gärna ha det så. Sista veckorna innan semestern var inte direkt rutinbundna. Inte heller semesterveckorna. Det ska på så sätt bli väldigt skönt att börja arbeta igen och komma in i vardagsrytmen.

Jag avslutade vårterminens arbetsdagar med att bli nockad av min granne. Sista dagen innan semestern. Jag är på väg ut och gå till bussen. Jag låser ytterdörren och vänder mig om för att gå ner för trappan. I samma ögonblick som jag vänder mig om öppnar grannen sin dörr så den kommer precis i ansiktet på mig. Vingligt tar jag mig ner för trappan och i väg till bussen.

Inga kommentarer: