söndag, maj 13, 2007

Veckans lista v.19

Positivt just nu:

- Jamie Oliver
Jag vill vara som han. Jag vill vara han.
- One tree hill
Ja. Det kanske är en mesig serie. Vad vet jag. Men det är riktigt spännande just nu.
- Andres Vasquez mål
Jag vet inte vem han är. Och det spelar ingen roll heller. Men ett imponerade mål gjorde han. "Tur har man inte, det förtjänar man", finns det visst ett ordspråk som går.
-Vaderna
Äntligen börjar det ljusna lite. Två veckors träning utan vadproblem. Där av ett backintervall pass och en tävling.
- Tiden
"När tiden vill i fatt" säger Lasse. Men idag kom inte riktigt tiden i fatt. Jag sprang i från den. 21.25.17 är helt okej. Även om det kan putsas en hel del på den också.
Negativt just nu:

-Nattjobb
Måste flickan från landet i norr arbeta på nätterna ibland? Det bli lite tomt och tyst här. Lite för tomt och tyst för att vara bra.
- San José
Jaha. Det tog slut snabbt det där. Efter övertygande spel kom svenskarna tillbaka i Detroit. Då var det roliga slut för San José.
- Melodifestivalen
Det kan diskuteras i evighet. Och det bör det kanske göras. Men det är skrattretande. Det börjar bli pinsamt och löjligt. Löjliga bidrag dyker upp och plockar tolvor. Seriösa musiker får backa undan och verka dåliga. Östblocket röstar bara på varandra. Väst på sina. Flest grannar vinner. Grattis till feministtanten från Serbien. Grattis så in i helvete lite.
- Tävlingsnerver
Jag är en fruktansvärd tävlingsmänniska. Men nerver har jag inte. I veckan kräktes jag bara genom att tänka på en tävling.
Den måste få ett slut. Snabbt. Ingen som känner någon idrottspsykolog som är billig eller har några bra tips? Just nu är jag rädd för att inte orka under alla pass. Och jag har en tro på mig själv som är under all kritik.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, tur förtjänar man. Speciellt 3 ggr irad:)
Bara att han testar det e ju heeelt sjukt. Det e sånt som gör att man älskar fotboll, att man får se det där oväntade. I positiv bemärkelse då

Anonym sa...

Men One Tree Hill, det går väl inte nu ändå? Eller har jag missat det i tablån? Vore ju illa, det som är så bra! (men säg det inte till någon.. ;) )

Glenn sa...

Martina>> Jag har ingen aning vad som går på televisionen. Men på datorn är jag i slutet på säsong fyra. Då är det spännande, men jag kanske inte ska berätta något? :)

Anonym sa...

Jaha, du tänker så... Vilken tur, då har jag inte missat nåt i alla fall då. Får väl snällt vänta till det visas på tv. Men den som spar han har vet du! ;)