söndag, maj 06, 2007

Veckans lista v.18

Positivt just nu:
- Röda dagar
Röda dagar tas alltid emot med öppna armar. Snart är det dags igen, och den här gången kommer den hand i hand med en klämdag.
- Renoveringen
Nu börjar det dra ihop sig ordentligt. Kanske är det bara några dagar kvar tills skiten rivs.
- Träningen
7 pass den här veckan. Det är det enda jag behöver säga.
- DC ++
Inte för att vi laddar ner. Men nu har vi äntligen fått igång DC++. Utrymmet på hårddisken krymper snabbt. Men som sagt. Inte för att vi laddar ner.
- Passion
Vare sig det är till en annan person, ett arbete eller kanske en idrott. Passion är bra. Det är viktigt om man ska kunna ta sig fram på ett bra sätt.

Negativt just nu:
- Startelvan.se
Det var kul i början. Nu känns det mest jobbigt och rörigt. Har inte loggat in på över en vecka. Undrar hur det går.
- Rädslan
Jag är rädd för att inte orka. Jag är rädd för att misslyckas. Alltså väljer jag den lätta vägen. Det är inte bra. Det är väldigt fel.
- Renoveringen
Allt känns bara rörigt. Och en viss panik börjar infinna sig i huvudet.
- Magen
Min mage är inte i form. Den krampar sig en hel del senaste tiden.
- Orken
Ibland är orkan pinsamt liten. Att ta en promenad 500m till ICA eller att slänga ihop lite mat. Det ska inte vara så svårt. Men att sitta still i soffan lockar allt för ofta mera. Därför ska jag nu resa på mig och gå ner till den där affären.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Röda dagar är bättre än gråa dagar... För gråa dagar skyndar aldrig på.
Tänk om de kunde göra en tv-makeover. Att göra allting på några dagar. Varför tar allting fyra-fem gånger så lång tid i verkligheten.. Men damn it vad fint det ska bli. Heja heja!

Anonym sa...

Rädslan att misslyckas får aldrig vara större än viljan att lyckas.

Den lilla latmasken som ligger i ryggmärgen brukar vinna kampen över ica hos mig med.

Synd med startelvan, du som fick en sån bra start.