söndag, maj 27, 2007

Renovering pågår

Det har varit en lite annorlunda vecka. Vi har inte bott hemma. Utan fått ockupera oss hos mina föräldrar. Anledningen är renoveringen av vårat badrum. Det finns varken toalett eller dusch, vilket är två saker som är rätt bra att ha.
Nu i helgen har J inte arbetat med badrummet. Vilket har gjort att vi kunnat bo där. Inte problemfritt. Men det har ändå varit skönt att få ha lite ensam tid och sova i egen säng.

I och med renoveringen utgår samtidigt veckans lista den här veckan. Kanske är det ingen anledning. Men jag gör som jag vill. Senare i veckan kommer det nog upp lite bilder på hur det ser ut där hemma.

Senast jag skrev klagade jag lite på solen som inte gjorde kohagen grön. Nu lyser solen underbart där uppe på den klarblåa himlen. Jag hoppas den fortsätter göra det. För just idag. Då känns det ändå lite sommrigt.

Den senaste veckan. Och den som kommer nu. Är lite av de två tyngsta veckorna på väldigt länge. Både arbetsmässigt och privat. En av veckorna är avklarade. Snart börjar nästa. En vecka som innehåller övernattning med avslutningsbarnen. Renoverings arbete. Tillfällig boplats. Derby. Fyra utvecklingssamtal. Rehab träning. Brist på struktur och planering. Och säkert en hel del annat.
Men även den veckan måste ha sitt slut. Och det är inte mer än sju dagar dit. Även om det ibland känns som det dubbla. Vare sig det är gråa dagar som aldrig skyndar på eller sommriga dagar som gör benen fulla med spring. Sju dagar är sju dagar.

Inga kommentarer: