onsdag, maj 30, 2007

Tysk ordning

Jag antar att man alltid ska vara förberedd på att byggarbetares tiduppfattning inte är den bästa. En och en halv vecka blir lätt två. Två veckor blir lätt två och en halv. Och två veckor hinner säkerligen bli tre veckor till slut också.

Det är frustrerande att inte få badrummet klart. Hade det varit ett kök hade det varit en sak. Eller ett vardagsrum. En stol. Eller något annat. Men inte badrummet. Ingen fungerande dusch. Ingen ordentlig toa. No nothing.

Just nu håller de på med tätningen. Det tar tid. Och luktar som starkt lim. Vi var där en sväng i går och blev antagligen lite höga utan att ens veta om det.

Att bo borta skapar kaos hos mig. Inte bara för att det är borta. Hos mina föräldrar. Utan all oreda. Bristen på struktur och ordning. Jag behöver det. Jag är Tysk.
Det ligger saker lite här och lite där. Man vet inte när man kan komma hem igen. Till råga på allt är det lite skönt vardagskaos också. Sjukgymnastbesök i morse. Direkt vidare och ha avslutningssmtal med en familj. För att sen snabbt plocka med sig åtta barn och ta med dem till skolan de ska börja i höst.
Igår fick jag lätt panik. Drog på mig träningskläderna, skyndade mig ut och drog igen dörren. Lättad andades jag ut och började springa i väg. Leendet bröt fram och sorteringen av tankar började ta fart.

I morgon ska det sovas på förskolan också. Något barnen längtat efter i ett år ungefär. Det ska bli roligt. Men väldigt tröttsamt. Jag kommer komma hem på fredag och bara längta efter att sova i kaoset och duscha i duschen som inte finns.

Men som sagt. Det är lite kaos just nu. I min tillvaro. Jag vill ha tillbaka strukturen, den tyska ordningen och mitt vanliga liv. Det vanliga, fast med nytt badrum. Och jag vill ha det nu. Nyss.



Så här ser det ut. Kaoset i badrummet påminner om kaoset i mitt huvud. Synd bara att man inte kan stänga igen dörren och gömma kaoset i huvudet.

Inga kommentarer: