söndag, mars 25, 2007

Veckans lista v.12

Positivt just nu:
- Jan Tauer
Han ska tydligen ha problem med diciplinen både på och utanför planen. Men han verkar ha imponerat. Och det känns bra. Permiären närmar sig och jag tror att Tauer står där på vänsterbacksplatsen när domaren blåser igång.
- Tidningen Förskolan
Jag är med. Det är stort. Bara en bild, men ändå. Texten kanske kommer i slutet på året. När sommaren fryser till is. Igen.
-Träningen
Det fortsätter att gå bra. 92km på 6 pass den här veckan. Foten känns bra. Knäna känns bra. Vaderna känns okej.
-Minnen
Jag brukar kunna drömma mig bort till gamla minnen. Träningslägret i monte Gordo förra våren är en av favoriterna.
- Allsvenskan
Wohoo! Det närmar sig premiär!
Negativt just nu:

-Arbetet
Ingen bättring ännu...
-Minnen
Alla minnen behöver givetvis inte vara bra. Det finns dåliga minnen också, som ibland dyker upp i huvudet. Inte lika roligt som ett Monte Gordo minne direkt.
- Terräng VM
Att arrangera 12km terräng VM i 35 graders hetta och 85% luftfuktighet. Det är inte sportsligt. Inte för någon. Vare sig man är vit eller svart. Och att Bekele bröt med 800m kvar. Det är sorligt.
- Renoveringen
Den blir dyr. 92.000:- ungefär. Och sedan tillkommer lite materialköp. Det svider. Undrar när det är dags att börja handla. Motivationen verkar inte finnas.
- Rakning
När man är liten vill man raka sig fast det inte finns något att raka. När man får skäggväxt, då är det bara jobbigt att behöva raka sig hela tiden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så dyrt :( Jag som också vill renovera. Nu har de kollat rören och sagt att de inte behöver bytas inom den närmsta tiden. Hur lång tid är det egentligen?

Anonym sa...

För mig är "inom en snar framtid" 3-4 år innan det är dags för stambyte så jag antar att det är längre än så =)

Glenn sa...

Anna >> "Närmsta tiden", det är nog ett bra tag. Har för mig att de sa så till mig med när jag frågade, och då gällde det 5-6 år. Borde man inte kunna få en valfri renovering som inflyttningspresent när man köper stället? :)

Anonym sa...

JA! Jag vill ha en renovering! Eller flera ;)