tisdag, mars 27, 2007

Skriver blogg med balkongdörren öppen

Sitter med balkongdörren öppen. Släpper in våren. Skulle inte Winnerbäck eka ut över gatan skulle jag antagligen höra några fåglar sjunga. Men just nu föredrar jag Lasses sång. Det stod om honom i tidningen i morse. Det planeras ny skiva. Utan Idde. Utan Hovet. Ska bli spännande att följa.

Med våren kommer inte bara fåglarna. Det kommer blommor och knoppar. Det kommer fler leenden på bussarna. På tågen. På gatorna. Och inte minst. Det kommer gladare barn med våren. Det gör det faktiskt. Kanske har det med alla dessa overaller och galonisar att göra. Vilket är förståligt. Nu är det tjocktröja och gympaskor. Allting blir så mycket lättare.
Kanske är det just våren som kommer med min energi också? Jag har saknat den väldigt länge. Mycket längre än jag tidigare gjort. Den har varit borta ändå sedan december. Motivation och lust att angagera mig. Det är inte bra. men som sagt, kanske kommer våren med den också.

När vi ändå är inne på barnen. Artikeln som tidningen Förskolan skulle publicera. Den kommer inte att publiceras. Inte nu ialla fall. Det var för mycket vinter på den. Och det passade inte när våren kommit nu. Kanske trycks den senare i år. Men för er som vill ha ett smakprov. Så finns det i det nummret som är ute nu, en bild på min kollega och mig. Samt några av våra barn. Och en eld.
Eftersom jag har artikeln här skulle jag kunna publicera den på bloggen (webbloggen). Men jag vet inte vad de skulle tycka om det. Så jag håller den hemlig. Men är det någon som verkligen är intresserad går det säkert att lösa på något annat sätt.

Kanske ska jag ut och njuta av värmen nu. Och av allt som våren kommer med. Låta stegen studsa mot marken. Låta pulsen höjas. Låta km efter km passera. Och hoppas att våren låter mig få min energi tillbaka.

Inga kommentarer: