söndag, mars 11, 2007

Drar mig innåt

Ännu en vecka är förbi. Som jag nämnde tidigare. Tiden bara flyger förbi just nu. SÅ snabbt att det ändå är skönt. Och jag vågar fortfarande inte stanna upp och tänka till.
Kanske är det därför jag sitter här och ska sätta ihop veckans lista. Och kommer knappt på någonting. Det finns några positiva, men när det kommer till det negativa står det still. Jag kanske har tappat förmågan att fundera och tänka till?
Listan kommer alltså knappast komma upp idag. Snarare i morgon kväll. Då har lag lite tid att fundera.

Har fått lite ledigt under påsken. Många i personalen skulle vara lediga med sina barn. Men jag fick ledigt också. "Jag fixar det åt dig" sa chefen när jag frågade lite försiktigt. Och dagen efter hade hon beviljat den. Då blir det att åka upp norr över. Till flickan från landet i norrs familj. Hörde att det skulle finnas snö och åka skoter där. Jag blir lite chockad. Snö? Då är det april. Det ska vara sommar då. I alla fall nästan.

Nästa vecka är det dessutom dags för tävlingsdebuten. På söndag drar jag på mig tävlingslinnet igen. Väsby står det tvärs över bröstet. Den gröna färgen omringar de vita bokstäverna.
Det kommer inte gå bra. Jag har missat för många pass under intern för att det ska gå bra så här i början av året. Men det är ett steg i rätt riktning.

Så under nästa vecka kommer jag sakta men säkert dra mig innåt. För det är mitt sätt att hantera nervositeten. Jag blir okontaktbar. Jag tänker bara på loppet. Tänker mina negativa tankar om att jag kommer att komma sist. Precis som alltid. Tankar som funnits där sedan jag stod där. På den första startlinjen på mini marathon 1991. 10 år gammal. Samma tankar som när jag stod på startlinjen på JSM i Karlskrona 1998. Eller ett skollopp under skoltiden. Alltid har de funnits där. Och jag tror inte söndagens startlinje bjuder på något annat. SÅ är det bara. Och det är jag fullt medveten om.

Kanske är det just det som ska in på den negativa listan. Nu när jag tänker efter. Men samtidigt ska jag inte förutse det och vara säker på hur mina tankar är nästa vecka. Det får visa sig då. Och det får visa sig på nästa veckans lista. Positivt eller negativt. Mina pengar ligger på negativt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske inte har tappat förmågan att tänka utan hittat förmågan att tänka mer positivt =)

Anonym sa...

Du kanske inte har tappat förmågan att tänka utan hittat förmågan att koncentrera dig på det positiva =)

Anonym sa...

Snö i april är fullständigt normalt tycker jag ;-)!
Jag som bor ytterligare 15 mil(?) längre norrut och inåt landet plumsar just nu i mer än knädjup snö på gräsmattan och det kan fortfarande komma mer även om det just nu droppar lite försiktigt från taken.