tisdag, mars 13, 2007

Veckans lista v.10

Positivt just nu:

- Kanal 9
Trevligt när nya kanaler poppar upp. Och den här kanalen kan t.o.m jag se. Och det börjar med lite fotboll och hockeyslutspelet. Gott.
-Zlatan
Okej gott folk. Ni anar inte hur mycket det här tar emot att säga. Hur svårt det är att ha den där pojken på positiva listan. Men, han imponerade på mig i champions league. Inte spelmässigt. Men humörsmässigt. Han höll sig lugn när han fick det felaktiga gula kortet och han höll sig lugn under bråket efter matchen. Så. Nu har jag sagt det. Lite tyst.
-Vädret
"Inte varmt men nästan vår, ingen lösning men ett spår, inga planer men ett steg, inte där än men på väg". Våren är på intågande. Det piggar upp och ger en bra känsla. Gemytlig, om det nu är ett svenskt ord.
- El classico
Vilken match. Den hade allt. Allt utom Barcelona vinst. Men man kan inte få allt.
- Träningen
6 pass och 67km. Det går åt rätt håll igen. Några få dagar kvar till säsongspremiären.
Negativt just nu:

- Arbetet
Det är inte roligt att gå till arbetet just nu. Det finns inte tillräckligt med energi att ta tag i saker och angagera sig. Tyvärr. Dessutom är det mest gnäll på ekonomin.
- Min tankeverksamhet
Det finns inte nog med energi eller tid för den heller. Trist är det. Men det är inget jag kan tvinga fram. Och tills den kommer tillbaka så är det inte speciellt mycket tanke bakom det som skrivs här.
- Reklamutdelning
Det kan vara okej med reklam. Absolut. Men de som delar ut den kan väl tänka efter lite. Att gå runt och slänga ner tjocka buntar kl 04.00 är inte speciellt klokt. Gör om gör rätt. För helvete!
- Bergtoft
Killen har inte flyt helt enkelt. Skadad igen. Antagligen borta hela säsongen. Och där försvann Brommapojkarnas chans till fortsatt allsvenskt spel.
- Rögles start
Två förluster på de två första matcherna. Inte den starten ett blivande elitserielag ska få.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nånting är fel när Zlatan hamnar på Mattes positiva lista. Men håll med om att han varit rätt viktig för Inter och gjort en hel del mål också. En av de två första spelarna Mancini tar ut tydligen.
Sen det där med reklamen, det var ju en shomme som gick o delade ut reklam vid mig när jag var på väg hem från krogen på juldagen. Typ halv 4.

Anonym sa...

Energibrist gällande jobbet och tankeverksamheten känner jag igen, men det är väl bara att hoppas att det blir bättre snart.
Håll dig över ytan och "flyt med strömmen" ett tag så kanske krafterna och motivationen återvänder.
Så gör jag och hoppas att det fungerar.

Anonym sa...

Men herregud, här jäktar jag som en skållad råtta till jobbet för att så tidigt som möjligt kunna läsa om HUR DET GICK FÖR DIG I LOPPET???!!! Inte en rad, vad hände?. Orolig/Mari

Glenn sa...

Tessalisa >> Tycker jag har flytit med strömmen allt för länge nu. Vill inte göra det, men orkar inte ta tag i något heller. Snart kommer väl värmen och våren, då blir det kanske lättare.

Mari >> Inte vara orlig. Jag lever. Loppet gick över förväntan. Vill du läsa mera ingående om loppet? http://matteslopning.blogspot.com