söndag, februari 25, 2007

Veckans lista v. 8

Positivt just nu:

- Lisa Miskovsky
En riktigt härlig tjej. Med en riktigt härlig röst. Little bird på nya skivan är enastående.
-Banken
Lånelöfte och indraget topplån. Jo, jag tackar ja. Nu känns det rätt bra med ekonomin igen.
- Eget omdömme
Det lyssnas allt för mycket på råd och rön. Tidningar och "experter" som säger både det ena och andra. Varför kan man inte bara stanna upp och lyssna på sin egen kropp. På sin egen vilja. Allt passar väl inte bra på alla? Man måste kunna ha ett eget omdömme om saker också.
-Melodifestivalen
Tar lite emot att säga det. Men lördagskvällarna i soffan är rätt mysiga. Och melodifestivalen är inte så illa. När allt kommer omkring. Att sedan Magnus Carlsson inte gick vidare. Det är en skandal.
- Inter
17:e raka vinsten nu. Det spelas ett imponerande spel. Hoppas bara på en vändning i CL nu. Det är en svår uppgift. Men det kan gå.
Negativt just nu:

- "Sena" utekvällar
När jag väl är ute. Vill jag bara hem. Även om det bara är en halvsen kväll i stan med bio och middag. De där komunala resorna gör att man tappar sugen.
- Träningen
2 pass och 24 km. Skandal. Men nu är skavsårsproblemet i stort sätt löst. Nu är det bara mala på igen. Några tunga pass kommer det att bli. Men sedan släpper det.
- Clüft's 2007
Jag tror att det här kommer att bli ett tugnt år för Carro. Tyvärr. Hockeybloggaren på aftonbladet tippade ett lag sist. Samma lag vann den säsongen. Så jag kan lugnt uttala mig om det här utan att vara värst. Tyvärr Carro. Någongång måste motgångarna komma. Och det blir i år.
- Elitserien
Jag tror att jag håller på att få magsår tack vare den här ovissa slutspels/ingemansland/kvalseriekampen. Det är inte roligt. Tre matcher kvar. Tre vinster för Djurgården. I morgon sitter jag i globen och skriker. Som så många gånger förr.
- P-möten
Personalmöten är inte roliga. De ligger alltid fel. De ligger alltid sent. Och det diskuteras bara en massa oväsentligheter. Den här gången missade jag globen galan. Och Bekeles attack mot världsrekordet. Helvete.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Melodifestivalen kan aldrig vara positivt, tror du blandar ihop det med sällskapet i soffan =)

Anonym sa...

ang sena utekvällar - ni bor ju på landet, flytta in till stan så är kollektivtrafiken riktigt trevlig ;)

ang elitserien - HAHAHAHAHAHA

Glenn sa...

Virvla >> ang ang sena utekvällar: bah!

ang ang elitserien: hmf!