torsdag, februari 22, 2007

Steg två klart

Kom iväg lite tidigare från arbetet idag. Precis i tid för att glida in på banken och prata pengar. Och jag måste säga. Att jag är glatt överraskad över hur bra det gick. Och hur bra ekonomin ser ut.

Lånet blir beviljat. Samtidigt tar de bort mitt resterande topplån på lägenheten. Och bildar ett nytt bottenlån. Räntebetalningen sjunker. Mera betalas av varje månad.
Så det hela känns väldigt bra. Mycket stabilt. Vilket gör att det blev mycket roligare att börja renovera nu. Ångesten för pengarna är borta. Nu är det bara att köra.

Nästa steg. Det är att boka upp tider med J. Nu ska han få att göra. Nu ska det bli av. Det behövs bara ett samtal till bankkvinnan. Så är pengarna på mitt konto. För att sekunden senare. Försvinna iväg. Till ett nytt konto.

3 kommentarer:

Linda sa...

Fan vad skoj! Härligt med lite förändring =)

Anonym sa...

Sweet, utan renoveringsplaner så hade det varken varit nytt badrum eller borttagna topplån.

Anonym sa...

Va bra! Nu är ni igång! *gör vågen* Nästan så att jag blir avundsjuk nu, fast inte ännu. Jag ska bli avundsjuk när det är klart och jag fortfarande varje morgon möts av mitt mörka 70-talsbadrum