onsdag, februari 21, 2007

Banken nästa

Vi fortsätter med tanken om renovering. Lite extra luft fick vi efter samtalet med J. Och det är den luften som i morgon ska ta mig hela vägen till bankkontoret.

För i morgon eftermiddag har jag ett inbokat möte på Swedbank. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta upp. Eftersom inget är bestämt med J. Men den kan väl alltid vara bra att höra lite om lånet. Hur räntorna är. Hur batalningsplanen ser ut. Och en massa saker kring det hela. Så är det sen bara att gå dit och säga till. När det väl blir dags.

Så. I morgon tas nästa steg mot ett exlusivt och välplanerat badrum. Det blir strålande.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kanske du förstår varför vi drar oss för badrumsrenoveringar. Vi har ju TVÅ badrum i "70-tal original" som behöver renoveras. Vi kommer att fortsätta att sitta och drömma ett tag till innan vi påbörjar projekten.

Lycka till hos banken!
Jag hoppas att ni kommer att få ert drömbadrum inom en rimlig framtid! :-)

Anonym sa...

Läste just rubrikerna i Aftonbladet och ser att man utanför Nya Zeeland fångat en jättebläckfisk...ett riktigt Odjur!
Frågan man måste ställa sig är, vad är egentligen ett Odjur. Man kan ju tex vara trogen eller dess motsats Otrogen, man kan vara blyg eller Oblyg, vara vig eller Ovig...alltså innebär oet framför en typ av "icke".
Så vad är då ett Odjur...ett icke djur?! Och varför används Oet bara framför djur...jag har då aldrig läst om en Oinsekt även om myran varit gigantisk.Mari

Glenn sa...

Tessalisa >> Jo. Jag förstår. Renovering ska väl vara roligt? Inte ångestframkallade. Men, vad ska man göra om man inte lyckats bli rik på något sätt.

Glenn sa...

Mari Mari Mari >> Vilken fråga. Odjur. Ja, kanske är det något som passerar ens livligaste fantasi. Något man inte trodde existerade. Men det liknar mest ett djur, fast...det inte är ett djur. Alltså ett Odjur.