söndag, december 03, 2006

Veckans lista v.48

Positivt just nu:
- Träningen
Det är inte helt okej ännu. Men träningen går frammåt. Fyra pass och 37,5 km den här veckan. Bara 70-80 km kvar. Ha!
- Cappucino med tobleronesmak
Var lite skeptisk till en början. Men det var riktigt gott. Finns mer att testa på den fronten.
- Henke
Henke till United. Det är stort. Det är rätt. Han är inte färdig i Europa. Och när han är det. Och lekt färdigt i Helsingborg. Då är han välkommen till Djurgården. Ha! Det skulle vara något.
- Barnkramar
Fler och fler barn kommer fram till mig och kramar mig på arbetet. Det är något visst med dessa kramar. Känner sig riktigt uppskattad.
- Gratulationer
Det blev en del tippade. En del otippade. Och ett par riktiga överraskningar. Och några uteblev. Tackar och bockar för gratulationer och presenter.

Negativt just nu:

- Fylla år
Ännu ett år har gott. Det är inte roligt att fylla år. Tiden går så snabbt. Så snabbt. Tyckte jag fyllde 20 alldeles nyss.
- Kalla bussar
Ibland är bussarna riktigt nerkylda på morgonen. Det är lagom roligt. Det är lagom störande.
- Vinterkaskadsjukan
Nu är den i gång hos oss på arbetet. Men har än så länge hållt sig på en avdelning. Men den ligger farligt nära.
- Djurgården hockey
Ja. Jag kan inte mer än erkänna. Det går åt helvete. Verkligen. Just nu. Men serien är inte slut ännu. Inte på långa vägar.
- Torbjörn Åhgård
Bli såld din jävel!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har nu tittat lite på de svar jag fått in angående förlåtelse och en sak slår mig:
På frågan om det finns något som är oförlåtligt svarar samtliga män otrohet men INGEN kvinna har givit det svaret. Beror det på att kvinnor tycker att otrohet är förlåtligt eller beror det på att kvinnor tänker mindre på otrohet, att just den handligen inte dök upp i deras huvuden när de skulle besvara mina frågor.
Kan det vara så att vår reptilhjärna styr oss här....att det för mannen är livsviktigt att han vet att "hans" kvinna är trogen för vara säker på att ev barn som föds är hans, att hans gener med 100% säkerhet sprids?
Glad Hälsning/Mari

Glenn sa...

Mari >> Ja, det var en intressant fråga. Faktiskt. Jag tror inte att kvinnor i regel skulle tycka att otrohet är mera förlåtligt. Men däremot kan det säkert stämma att män tänker mera på det. Kanske inte just för att "hans" kvinna ska vara trogen. Utan helt allmänt.
Jag kan mycket väl tro att män funderar mera på det, och därför också är mera oroliga än kvinnor.