måndag, augusti 14, 2006

Veckans lista v.32

Positivt just nu:

- Friidrotts EM
Vilka tävlingar. Härliga dagar. Och gratis inspiration.
- Winnerbäck
Zinken slår inte Umeå och Nydala. Men bra var det!
- Höjdhoppsfinalen
Fyra man över 2.34. Det händer inte ofta. Och att två av dem var svenskar. Det var stort.
- Inspiration
Att se någon annan springa ett bra lopp. Eller. Bara ett lopp överhuvudtaget. Kan ge så mycket inspiration. Så mycket motivation. Det är bra.
- George
Hos George har man nästan sin egna lilla hood. Man är hemma där. Och det rullar förbi folk man känner hela tiden.
Negativt just nu:

- Jimmy Nordin
Det hela var lite överdrivet av media. men låt oss vara ärliga. Inget direkt smart drag av Jimmy. Tänk om. Och kom igen.
- Läsning
Det läses på tok för lite böcker just nu. I alla fall hos mig. Men vart ska man hitta tiden till det?
- Tandläkare
Har aldrig haft hål.Och därför aldrig känt en borr. Men tandläkare i allmänhet är läskiga.
-Våldtäkter
Allt fler gånger får man skämmas för det manliga könet. Det våldtas hit. Och det våldtas dit. Ensam och i grupp. Stora och små. Det är sorligt. Pinsamt och tragiskt.
- Zlatan
Zlatan går till Inter. Måste jag sluta hålla på laget nu? Hm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väntat hela dagen på listan =)

Anonym sa...

Angående böcker och tid.... man brukar ju säga att var sak har sin tid...så tiden för läsning kommer kanske senare.
Eller så kan man vända på det hela och i stället för att stressa upp sig över allt man inte tycker sig hinna, typ läsning, så gläds man aktivt åt all tid man har för att göra det man gör...."vilken glädje och tur jag har som har tid att måla mitt kök"...."vilken glädje att jag har tid att umgås med min vän/käraste"
Det låter lite äckelpräktigt men faktum är att för mig funkar det oftast, det får den där stressvirveln i magen att lägga sig./Mari