torsdag, augusti 10, 2006

Guld-Carro. Fortsätt med ditt.

På kvällarna har jag inte speciellt mycket tid att skriva. Det finns så mycket annat som ska göras. Och så mycket friidrott som måste ses.
Så jag tar tag i det nu i stället. Sittandes på arbetet. Den här gången sitter jag inte på chefens kontor. Utan har en egen liten vrå på andra sidan stugan.

Jimmy Nordin är färdig. Ja. Inte han. Hoppas jag. Men debatten kring honom. Det känns uttjatat. Han slog till på fel dag helt enkelt. När inga andra rubriker kunde skrivas. Om Carro. Kajsa. Stefan. Musse eller Kallur. Då fick Jimmy rubrikerna. På fel sätt. Tyvärr.

Nåja. Nästa. Samma ämne. Ny profil. Den här gången handlar det om Carro. Carolina Klüft. Guld-Carro. Ja. Kalla henne vad ni vill.
Hon är totalt överlägsen i sjukampen. Hon vinner när hon är frisk. Hon vinner när hon är halvskadad. Inte bara här. Utan ständigt. VM. OS. EM. Överallt. Bör hon då byta gren?
Experter tycker visst så. Och som vanligt (?). Säger jag emot dem.

Jag säger. Fortsätt Carolina! Kan man tröttna på att vinna? Det tror jag inte. Men tids nog. Antagligen inom en ganska snar framtid. Kommer det att dyka upp ett motstånd. Ett bra motstånd. Och då får hon kämpa. Då måste hon ha kommit så långt hon kan i sin utveckling. Alltså tycker jag att hon ska fortsätta träna på sjukampen. Och tävla. Köra sitt.
I nuläget. Kör hon ändå en hel del andra tävlingar. Där hon tävlar i separata grenar. Längdhopp. Häck. Höjdhopp. Både i träningssynpunkt. Och tävlingssynpunkt.

Kanske kommer hon att slita ut kroppen. Säger en del. Men det är jag tveksam till. Det tar säkerligen en hel del att köra dessa sjukamper. Dessa. Tre. Kanske fyra. Som hon kör varje år.
Men hon tränar nog på ett säkert sätt.

Så. Carro. Carolina. Guld-Carro. Fortsätt med sjukampen. Fortsätt vinna guld. Och strunta i vad experterna tycker. Men det behöver inte jag säga. Hon sade det så bra själv igår.

– Det är så härligt att så många tycker så mycket. Det är fritt fram, men det är ändå jag som bestämmer vad jag ska göra. /Carolina Klûft

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Carro ska ju lugnt fortsätta med sin sjukamp... :)

Må KANON

Anonym sa...

Tycker att det är fånigt att "experterna" tycker att hon ska byta gren för att hon är för överlägsen. Nån som föreslagit det till Tiger Woods?