tisdag, augusti 15, 2006

Sexparty med dildos

Nu är veckan över. Friidrotts EM är över. Och har satt sina spår. Mera tid finns nu över på dagarna. Dagar. Som börjar tidigt med den kyliga luften. Och morgondimmorna. Dagar. Som fortsätter med blåa himlar och lysande sol över förskolegården och dess springande barn. Och dagar. Som avslutas med trötta ögon. Möra ben. Kyssar och leenden.
Det är redan tisdag. Snart onsdag. Flera barn har kommit tillbaka från sina ledigheter. Nya barn på avdelningen. Det är roligt. Man har tänkt under sommaren hur det ska bli. Vad hur man ska uppträda och vad man ska ha för sig. Det blir inte så. Det blir sällan som man tänkt sig. När jag väl står där inne. På avdelningen. Känns allting nytt. Varje dag. Vecka in. Vecka ut.
Jag känner redan hur stressen börjar sätta sig i huvudet. Och magen.

Magen. Det är inte riktigt som det ska i den just nu. Det bränner lite när jag äter. Ofta halsbränna. Och den känns lite. Konstig. Får ta det lite lugnare.
Pratade med chefen idag. Hon sa att jag skulle lära henne ta tag i saker på en gång. Så det blir gjort. Så skulle hon lära mig att slappna av lite. Vi får se om vi kan utnyttja varandras kunnande.

Chefen ja. Hon gifte sig i somras. Likaså gjorde min tidigare kollega S. Och en annan har fyllt 40. Det ska visst firas. Och inte på vanligt sätt. Nej då. Det ska firas med ett sexparty. Någon tant ska komma med sin stora fina svarta väska. Slänga upp den på bordet. Och visa en massa dildos. Och dylikt.
Där sitter mina kollegor. Kvinnorna. Och så jag. Pojken.
Hur ska jag göra för att komma undan detta? Ska jag skylla på sjukdom? Träning? Eller ska jag bara ta tjuren vid hornen. Placera mig i soffan. Och försöka vända det hela. Det är ändå de som ska skämmas mer än vad jag bör göra.
Jag kan sitta där. Tänka: "Jaha. Det är sån dildo du ska ha. Där ser man."

Ha! Vilken grej det skulle vara. Det kan bli en upplevelse. Det kan det verkligen. Men ändå. Känns det som att jag vill slippa. Kanske är jag tråkig. Men. Så är det. Dildos. Det är inte riktigt min grej.

10 kommentarer:

Anonym sa...

OBS! Finns inte bara dildos i den där väskan kan jag lova dig. Värt att ta sig en liten titt tycker jag allt...*L*

Anonym sa...

tänk om det hade varit tvärt om, en massa gubbar och en liten tjej på sexparty... då hade man nog inte tyckt att det var så skoj. hoppas du lär dej nåt spännande om du bestämmer dej för att ta tjuren vid hornen och gå :)

/erika

Anonym sa...

Det låter läskigt, vem vet vad de kan komma med för förslag. Lite jobbigt med att vara ensam kille i sådana lägen.

Anonym sa...

Jag håller med Mys. Inte för att jag har varit på något sånt partaj men.. Jag tror att det finns något för de flesta i den där väskan ;)

Men du har det inte lätt du. Stackare. Jag förstår damernas pepp och din.. Ja. Opepp. Hehe

Anonym sa...

Ha ha, klart du ska gå Matte!

Anonym sa...

Nu har jag tid med datorn igen efter all "semesterstress".

SJÄLVKLART ska du med på dildoparty! Det finns saker för ALLA ;-), inte bara dildos!
Annars kan det ju vara en bra läge att köpa presenter till släkt, vänner och bekanta.
Jag ser julklappsöppningen i din släkt framför mig.
- Åh, tack Matte för...*harkel*... den fina självlysande stafettpinnen med vibration för värkande händer

Anonym sa...

Om det är en stafettpinne så måste presenten var till Janne =)

Anonym sa...

Jag förstår att du inte vill gå. Det hade inte jag heller velat, om jag var bjuden på ett sexparty med bara män och plastvaginor. ;-)

Glenn sa...

Oj. Vad mycket kommentarer det blev nu. Ha! Trevligt.
Och olika reaktioner blev det också. Ska gå. Ska inte gå. Ska gå. Ska inte gå.
Ja. Vi får se hur det blir.

Men en kommentar tog priset. Staffettpinnen till Janne. Fan Mr. T. Nu är du bara nasty ;-)

Anonym sa...

Mer nasty än vanligt?