tisdag, augusti 29, 2006

Tillbaka ute på vägarna

Träningsskorna var tillbaka på fötterna idag. Efter fyra hela dagars vila. Det var inte tänkt så. Att det skulle bli så mycket vila. Men. Ja. Så blev det i alla fall.
Det var mycket som spelade in. Alkohol. Halsont och personalmöte. Kan inte skylla på allt det men. Försöka går.

Men idag var jag tillbaka ute på vägarna i området. Första stegen. Första 500-600m gjorde knät väldigt ont. Jag var på väg att stanna och bryta ihop. Som så många gånger förr. Men jag körde på. Och efter några minuter kändes det bättre. Mycket bättre.
Bara stegen och kroppen kändes orytmiska.

Men efter ytterligare några minuter. Kom rytmen i fatt mig. Och det började kännas som vanligt. 10 km blev det. (44.46.78).
Benen kändes okej. Men är det bara för att jag vilat fyra dagar? Eller är det efter två tunga veckor äntligen på väg att släppa?
Jag antar att vi får se i morgon.

Inga kommentarer: