måndag, augusti 28, 2006

Dildopartyt är avklarat

Känns som om det var länge sedan jag skrev någonting. Och det är ett bra tillfälle just nu. Jag sitter på arbetet. Med Lasse, Idde och alla de andra härliga Hovet medlemmarna i öronen. Kom ihåg mig.

I lördags var det sexpartyt med dildos. Det var okej. Middagen var trevlig. Tävlingen för de som skulle firas var festlig. Och även början på den föreläsning eller vad man nu ska kalla det. Om dessa sexsaker. Var okej.
Detta trots ett evigt hackande på mig av damen som berättade. Jag fick utstå en herrans massa skämt och kommentarer. Både av hon som berättade och av kollegorna.
Men en del bjöd jag på. En del gav jag igen på. Och en del. Ja. Tog ett tag att förstå. Eller så rann de av på en gång.

Den senare delen. Blev lite jobbigare. Då kom hon in på lite mera avancerade saker. Då blev det obekvämt. Och när någon olja plötsligt skulle prövas. Och jag såg chefen först av alla försvinna in på toan. Ja. Då visste jag inte riktigt hur jag skulle agera.

Jag plockade fram singstar. Och sedan löpte allt på som vanligt igen. Förutom att en del bilder omedvetet kom fram i huvudet. En del osmakligare än andra. Och att alla kollegornas ordersedlar låg helt synliga på matbordet. Gjorde inte saken bättre.
Chefen och jag sjöng på hårt. I samma mick. Med Tant S och Chicha H i den andra. Det var roligt. Hög volym. Och trevligt.

Några timmar senare befann jag mig i taxin hem. Och lördagen. Den ska jag inte prata om. Förutom. Att det var uppstigning 07.30.

Nu är det måndag. Nya tag ska tas. Och det är bara bita ihop. Jag har samling den här veckan. Och det finns inget med det här yrket. Som jag har svårare för. Jag vet inte riktigt varför. Men samling. Nej. Helvete vad jobbigt jag har för det.
Barnen har dessutom varit väldigt ljudliga av sig idag. Mer än vanligt. Eller så är det jag som är lite extra känslig idag. Jag vet inte. Men nu är dagen slut. Och det är fyra dagar kvar till helg. Egentligen fem. Lördag. Ska jag också arbeta. Helvete. Igen.

Nu har jag en timme på mig. Innan personalmötet. Att hitta lite energi. Kanske kan Lasse, Idde och de andra hjälpa mig. Jag får hoppas på det. Någonting behövs göras i alla fall. Jag måste rycka upp mig. Jag måste hitta en lösning. Snart. Nu. Nyss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser att du överlevde dildopartyt. Du får blunda och tänka på nåt annat varje gång du får de där jobbiga bilderna i huvudet *s*.

*Slänger över en Red Bull för energins skull*

Anonym sa...

Modigt. Mycket modigt. Har du klarat det, så klarar du av allt annat också.

Köpte du något, förresten? ;-)