måndag, juli 31, 2006

Veckans lista v.29 och 30

Jag har varit frånvarande ett tag. Jag vet. Jag flydde staden. Och tog mig tillsammans med Flickan från landet i norr. Upp till Umeå. Där har vi levt ett antal dagar. Tio för att vara exakt.
Men nu är jag tillbaka. Och bara för att jag missat två listor. Kommer här en deluxversion. Med sex positiva. Och sex negativa. Så är det.

Positivt just nu:

- Djurgården
Seger i champions league kvalet. Riktigt bra spel mot Örgryte. Om bara skärpan ställs in lite så blir det guld.
- Winnerbäck
Det blev en afton på Nydalabadet i Umeå. Lasse var magisk. Och så han njöt. Och som vi njöt.
- Ny miljö
Det är skönt att komma iväg lite. Få lite nya löparrundor. Se lite nytt. Komma i från.
- Munkar
Ja. Okej. Jag kanske har ett visst beroende.
- Träningen
Kilometrar läggs på. Senast 10 km på 42.18.59. Känns bättre och bättre i knät.
- Glenns BK
Glenns BK avslutade säsongen med att förnedra serietvåan med 6-1 på bortaplan. Slutade fyra. Respect!

Negativt just nu:

- Buss
Att åka tio minuter buss till station. Fine. Men att sitta tio timmar på en bussjävel. Det är inte roligt någonstans.
- Släktträffar
Inget illa om släktingar. Men träffarna blir för mycket för mig.
- Oordning
Jag klarar inte av när saker ligger överallt. Ordnung must sein!
- Linda Rosing
Att städa kan jag få kickar av. Men flyttstädning. Det var en helt annan sak. Det var bara plågsamt.
- Landis och Gatlin
Idioter. Pinsamt. Jag vet inte mer vad man kan säga.

Inga kommentarer: