måndag, april 17, 2006

Slutliga träningsrapporten


Jag börjar med att välkomna mig själv hem.

Tack

Ja. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Innan Portugal. Då hade jag problem med ett knä. Och precis innan dog min vänstra vad.
Jag kom ner. Utan några som helst förväntningar. Jag hoppades få jogga lite.
Nu är jag tillbaka. Och har malt på 114 km under veckan. På 11 träningspass.

Knät har jag inte känt någonting av. Fram till sista passet. Då blev det distans i stället för intervaller. Men kanske var det lika bra. Kanske berodde det bara på de 10 passen jag hade i benen.
Vaden. Den gör ont. Men den har på något vis blivit bättre undre veckan. Det känns bättre att springa på den. Kanske bör den kollas upp av sjukgymnasten. För lite massage. Och kanske lite ultraljud.

Men. Som sagt. Det blev en väldigt bra träningsvecka. Även om det svåraste i träningsväg kommer nu. På hemmaplan. Att fortsätta hålla uppe träningsnivån. Inga 11 pass i veckan. Men de sex-sju jag ska köra.

Mellan alla dessa pass. Blev det inte heller alltid vila. Det spelades beachfotboll. Det spelades beachvolleyboll. I mängder. Det tog på vader. Och på kroppen i största allmänhet.

Kort sammanfattat. Ett strålande läger. Och en väldigt bra uppbyggnad och grund inför säsongen. Nu gäller det bara att läka ordentligt. Och sedan fortsätta vara hel.

Dessutom. Hände det en sak till under veckan. Det hände något med mig. Och mitt tankesätt. Jag återkommer till det. Snart.

Inga kommentarer: