söndag, april 02, 2006

När allt kommer omkring

Det blev inte sån dålig dag som jag var rädd för. Den blir ändå rätt bra.
Huvudet fick rensas lite. Under bilfärden. Och under löpningen. Löpningen. Knät. Kanske kunde ha gått lite bättre. Men va fan. Det gjorde inte ont heller. Allt beror på ur vilken synvinkel man ser det hela.

Det visades allsvensk fotboll på en kanal jag kan se. Visserligen bara Gais-Örgryte. Men. Fotboll är fotboll. Sedan visades det hockey. Linköping - Frölunda. Och nu. Är det Treviso - Juventus. Inga favoritlag. Men återigen. Fotboll är fotboll.Och som om det inte skulle räcka. I kväll väntar mötet av alla möten. El Clasico. Barcelona - Real Madrid.

Dessutom. Fick jag under dagen chansen att prata ut. Missförstånd reddes ut. Huvudet rensades lite till. Och vinden som tidigare hittade in genom sprickan. Försvann. Nu känns det annorlunda. Det finns en spricka. Där solen hittar in. Det hela blev bra. Och jag märkte bara ännu tydligare. Vart mitt hjärta ligger.

Så. Den här lördagen blev rätt bra ändå. När allt kommer omkring. Jag är trött. Riktigt trött. Men helgen får inte slösas bort. Inte på vila eller sömn. Det går ändå. Och det blir lättare. När känslorna inte är svarta

Inga kommentarer: