måndag, april 03, 2006

Miljöombyte

Det är inte bara mitt skrivande som byter miljö. Det gör även jag. På arbetet.
Idag. Hela eftermiddagen. Har jag varit inne på småbarnsavdelningen. De behövde hjälp och chefen tyckte att jag skulle gå in. Sagt och gjort. Så där var jag.
Lyfte upp barnen ur deras vagnar. Lekte med dem. Och åt mellis med dem.
Det gick nog bra. I alla fall enligt L8 och Tant S.

Det är lite omstruktureringar på arbetet just nu. Chefen vill ha en förskollärare på varje avdelning. Samtidigt som en personal ska följa med ett resursbarn till en ny avdelning.
Med andra ord. Folk kommer att få flytta runt lite till nya avdelningar.

En del av personalen har haft sina medarbetarsamtal med chefen redan. Och har då fått säga vem de helst vill arbeta med. Vilken förskollärare. Och vem de inte vill arbeta med.
Här kommer det.
Tant S och L8 vill arbeta med varandra. Och med mig som förskollärare. Med de vill vara kvar på sin småbarnsavdelning.
Samtidigt ska en av oss på min avdelning bort. Eftersom vi är för många förskollärare där.

Jag känner. Att förfrågan kommer att komma. Om jag kan tänka mig börja arbeta inne på småbarnsavdelningen. Och jag vet faktiskt inte. Jag vet verkligen inte vad jag ska svara.

Kollegorna kommer att vara perfekta. Bättre än nu. Samt att det kommer att vara lugnare och ge en ny utmaning i mitt yrke.
Men. Det kommer inte att vara lika roligt att arbeta med barnen tror jag. Jag fungerar bra med de lite äldre barnen. Och det görs fler roliga saker där. Och jag vet hur saker fungerar. Det är ändå till de lite äldre barnen jag har utbildningen. Och det är där jag sökte arbetet från början.

Så. Jag vet inte. Jag har kanske en vecka på mig att komma fram till något. Om jag nu får frågan. Det vet jag inte än.
1-2 åringar.
4-6 åringar.
Det är frågan. Vad är svaret?

Inga kommentarer: