söndag, april 09, 2006

Ett kort pitstop

Jag hinner visst med ett inlägg till. Ett inlägg som pressas in mellan de två utflykterna.
Nyss hemkommen från en fin helg i Umeå. Hos Flickan från landet i norr. Alla stunder är fina med henne. Vare sig det är helg eller inte. Önskar bara det fanns fler av dem. Dessa korta stunder. De går alltid så fort.
Köra upp i sju timmar. För att vara där en dag. Och sedan bila hem sju timmar igen. Men det är värt varenda sekund. Varenda meter jag kör.

Fredagen gick segt. Vid lunchen sa barnen att det skulle vara tysta leken. Efter någon minut började de prata igen. Men vi fröknar. Vi tog det på allvar. Vi slutade prata. Vi skrev en lapp. Där det stod att vi slutar prata för dagen. Och lämnade den till barnen.
Vi sa inte ett ord till någon. Under två timmars tid. Det var skönt. Och barnen klarade sig ändå.

Nåväl. Nu är det dags att packa färdigt. Klockan 03.30 ska jag upp. 05.00 ska jag vara på flygplatsen. Det ska bli skönt att åka bort lite. Till lite värme. Till en vår som är mycket längre kommen. Än våren utanför fönstret. Här hos mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så!! Det var därför du var tyst!

Stunderna med dig. De är korta, intensiva men väldigt fina. Fler fler fler!
Trevlig resa!

Anonym sa...

Ha det bra, lycka till med träningen och hoppas ni får fint väder!
kram virvlan