söndag, oktober 21, 2007

Födelsedagstid

På arbetet har vi ett system. Vi har flera system. Men ett av dem handlar om personalens födelsedagar. Alla i personalen har en kollegas födelsedag att ansvara för. Jag har Chica H's. Hennes födelsedag är i morgon och jag ska ha införskaffat present. Det har jag också. Diverse doftljus och annat kimskrams. Och så en sympolisk Dancing light tvål. Chica H dansar.

Till det har jag köpt en stor jävla prinsesstårta. Och nu insåg jag att jag glömde köpa ljusen till den. Chica H fyller 30. By the way.

Jag är lite nervös. Hon kanske inte alls tycker om det. Det visar sig i morgon. Under dagen då Chica H fyller 30.

Samtidigt kommer Flickan från landet i norr's födelsedag snart upp. De presenterna är också införskaffade. Problemet är att gömma det. Att hålla nyfikna tassar i från dem. För nyfikna tassar finns det här i huset.

Jag tycker om att köpa presenter. Det är svårt att komma på och hitta det man vill. Men att ge dem är roligt. Jag är lite sugen på att ge Flickan från landet i norr hennes presenter redan nu. Men jag antar att mina tassar också ska hålla sig där i från.

Det är många tassar här. Snart kanske det blir fler. Men innan de nya tassarna dyker upp så är det födelsedagstider. Chica H är först ute. Där mina presentval kommer att granskas ordentligt. Inte så mycket av Chica H själv. Utan mest av nyfikna kollegor. Kollegor med tassar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmmm där gav du mig något att fundera på!

Glenn sa...

Mys >> Tror jag det ;-)

Anonym sa...

Säkraste sättet att gömma presenter från nyfikna tassar är att gömma dem utanför hemmet, t.ex. på jobbet eller hos vänner.

Hoppas att kollegan uppskattade presenterna och att flickan från landet i norr kan låta bli sina ;-)

Anonym sa...

Du är utmanad! http://stalkeranna.blogg.se/1193251308_frsta_utmaningen.html