söndag, september 23, 2007

Veckans lista v.38

Positivt:
- Caféer
Det är riktigt mysigt och skönt att bara sitta på ett café och inta en riktigt god latte. Det sägs att det är stockholmarnas nationaldryck. Jag antar att de har rätt.
-Mailfeedback
Varje vecka skickar jag ett mail till all föräldrar på min avdelning, där jag berättar vad vi gör och varför. Jag får mycket feedback på det. Och det är endast positivt.
-Jason Bourne
Om första och andra filmen var brutalt bra. Då var det här något riktigt extra.
- Städning
Det är lite läskigt, men jag får verkligen en kick av att städa.
- Ny bok
Det känns bra när en bok är utläst, men nästan ännu bättre när man får öppna en ny. Ovetande börjar man läsa. Ord efter ord. Mening efter mening. Sida efter sida.

Negativt:
-Träningen
Två veckor utan träning. En eländig förkylning som aldrig ville släppa. Som fortfarande inte vill ta det sista steget ut ur min eländiga kropp. Men igår sprang jag. Idag cyklade jag. Och styrketränade. Jag kan inte vänta mer nu.
-Hälsenan
Den blir bara sämre och sämre. Nu börjar jag rikta mina blickar mot solna. Idrottskliniken och Dr. Gustafsson och hans operationssal. Men vägen dit är lång. Längre än de minutrarna med pendeltåget.
-Nervositeten
I morgon är det derby mot AIK. Ett avgörande derby kan det mycket väl vara. Och jag blir riktigt nervös av att bara tänka på det.
-Mp3-spelarjäveln
Jag hade bara haft den i några dagar innan den gick sönder. Nu står jag utan. Det är ett svårt liv utan mp3-spelare. Men jag antar att jag ta mig frammåt även utan.
- Veckan
Veckan fick en tuff start. Samtal och arga ord. Möten och en hel del strul. Men den avslutades på ett bra sätt. En date på stan med flickan från landet i norr. Träning, städning och sport på televisionen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så intressant att ni skickar mejl till föräldrarna. Vilken sorts information skickar ni med mejlen, hur gör ni med de som inte har tillgång till dator?

Glenn sa...

Anna >> Föräldrarna själva eftersökte lite mera information kring det vi gör under dagarna. Lite fakta kring det pedagogiska arbetet. Varför vi arbetar med en del saker.

All "vanlig" info får alla föräldrar precis som tidigare. Papper i sina fack eller skrivet på en tavla o.s.v.
De som ville vara med på maillistan fick skriva ner sina mailadresser, och turligt nog, så är alla föräldrar med.

Anonym sa...

Vad gulliga ni är som går på date.
Du ska inte oroa dig inför matchen ikväll, jag vet hur det kommer att sluta;-)

Ha det bra!

Anonym sa...

Precis, det blir 0-0 och mycket skador =)