söndag, juli 08, 2007

Veckans lista v. 27

Positivt just nu:

- Kommunikationer
Efter tre år här har jag nu upptäckt att kommunikationerna åt alla håll är enstående. Det går bussar till alla stora köpcentrum precis vid oss. Snabbt och smidigt. Tur att det bara tog tre år.
- Robin Söderling
Tyvärr vann han inte matchen mot Nadal. Men han pressade rätt bra. Dessutom retades han tillbaka så Nadal fick smaka på sin egna madicin. Den smakade bittert. Tydligen. Bra gjort Robin!
- Allsvenskan
Djurgården i serieledning. Så ska det se ut. Så kommer det ser ut när serien är klar också. "Und wir haben ein idol..."
- Arbetet
Det är nästan semester redan nu. Lite barn och den bästa personalen kvar. Det blir mycket plockande och fixande. Och utflykter.
- Städning
Nu är lyckan total. Inte bara får jag städa här hemma. Större delen av dagarna på arbetet går åt att städa. Rummen på avdelningen. Föråd. Lekhallen. Överallt behövs det städas. Och plockas. Gammalt åker ut och hem. Nytt flyttas över och ställs i ordning. Jag är ensam personal på min avdelning. Då blir det som jag vill.
-Negativt just nu:
- Chili Cheese
För Guds skull. Inte fan kan de sluta sälja Chili cheese på McDonalds bara sådär. Och ersätta det med spenatrullar. Skandal!
- Hjärtat
Jag har haft ont i hjärtat i en vecka nu. I början var det dygnet runt. Nu kommer det och går. Det hugger till. Det krampar när jag andas in. Ibland börjar jag kallsvettas. Men det går över. Jag är övertygad.
- Vädret
Fortsatt mulet och regnigt. Det är inget sommarväder direkt. Dags för en förbättring. Omgående!
- Kommunikation
Efter mitt beslut med att sluta träna har kommunikationen med min bror och mina föräldrar blivit sämre. Det är lite trist. Och onödigt.
- Hälsenan
Senan blir allt sämre. Kanske måste jag springa? Kanske måste jag byta skor? Jag vet inte, men bra måste den bli snart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hjärtat = ÅNGEST? låter så...

g-spot sa...

jag tänkte mer på en minor hjärtattack... har hört att det är rätt vanligt med mindre hjärtattacker. man segnar inte till, utan det hugger till, hjärtat krampar och hjärtslagen blir oregelbundna... :S

Anonym sa...

det kan vara ångest, det kan vara hjärtattack, men mest tror jag det beror på att du inte har hälsat på mig och kerstin på ett tag. ta med dig Dolly och kom nästa lördag! och ta med god mat. och kanske en öl.