söndag, september 05, 2010

Veckans lista v.35

Veckans lista v.35

Positivt:

- Utgång med kollegorna
Det var faktiskt riktigt trevligt. Dessvärre, och det låter kanske konstigt, så ångrar jag att jag tog bilen dit. Annat blir det nästa gång. Jag lovar Maria.
-Hösten
Jag är redo. Jag vill ha dig nu. Ordentligt. Bring me the höst. Höst, med tända ljus och varma tröjor. Och värmande kramar.
-Valtest
Jag gjorde ett valtest. På Sveriges radio. (varsegod för reklamen) Nervös för att det skulle visa åt den röda sidan. men icke. Efter 50 frågor var det väldigt högt på alla de blåa.
- Renovering
Efter allt för många år. Kanske 30. Så har mina föräldrar renoverat vardagsrummet. Det behövdes. Och det blev riktigt bra. Kul för dem. När är det vår tur?

-Negativt:

- Huvudvärk
Huvudvärken ligger längst bak i huvudet. I flera dagar. Den vill liksom inte riktigt släppa taget om mig.
- Överkörd sexbarns mamma
Att gräla med sin fru är en sak. Men måste man köra över kärringen, backa, och köra över henne igen för det? Hur illa kan ett äktenskap vara?
-Försäkringskassan
Vi har inga barn. Men har redan börjar irritera oss på FK. Informationen är flummig och otydlig. Suck. Aldrig får man någon ordning på planerna.
- Frisörkärringen
Jag klippte mig i lördags. På det vanliga stället. Men hos en ny frisörska. En tyska. Som inte riktigt förstod vad hon skulle göra. Ja, det är tur att man kan rädda det mesta med lite vax.

Inga kommentarer: