tisdag, juli 06, 2010

Indiana Jones

Jag fortsätter räkna ner. Åtta arbetsdagar kvar. Sen ledighet. Semester. Sovmorgon. Någonstans tänkte jag för en vecka sedan att det inte skulle bli såfarligt. Att de här två sista veckorna sulle rinna på rätt bra. Färre barn. Fint väder och lite kortare dagar. Men så insåg jag plötsligt. Det är tvärtom. Dagarna verkar aldrig ta slut. Allvarligt. Jag kliver mödosamt upp och åker iväg till arbetet. Är där hur länge som helst och tittar sen på klockan. 11.00. Skit.

Men som sagt. Nu är det bara åtta gånger till. Åtta dagar kvar. Och tills dess får det helt enkelt rulla på som det gör. I veckan kom en pojke fram till mig. Han sa att jag börjar få skägg. Han syftade på mitt tyska slutspelskägg som förhoppningsvis får vara kvar till på söndag.

Jag förklarade för honom att jag skulle ta bort det när Tyskland förlorade i fotbollen. Men han sa bara: "Nej, du ser ut som Indiana Jones." Och så förklarade han att jag då måste ha piska, pistol, svärd och hatt. Ha! Ja. Jag vet inte vad jag skulle svarat på det.

Så vi kör vidare. Mot semestern. Arbete och träning. Det är så det ser ut. Idag malde Janne och jag av 10x400m på fina 74.54 nere på vallen. Pigga ben genom hela passet. Det kan helt enkelt bli en fin sommar. Vare sig man ser ut som Indiana Jones eller inte. När väl semestern slår in vill säga.

Inga kommentarer: