tisdag, mars 03, 2009

Jag vill ju va' som du u uu...

När jag kom ut genom ytterdörren på jobbet idag möttes jag av två femåriga tjejer från min avdelning som väntade på pappa som hämtade den enas kläder. Först kommenterade den ena min nya jacka. Hon tyckte den var fin. Och det är den. Faktiskt.

Hon ville ha den. Så hon sa att det var hennes nu. Så skrattade de båda tjejerna högt. Och jag med. Så jag smällde igen ytterdörren och skulle springa iväg till bilen. Då kom nästa kommentar av den ena tjejen.

"Jag vill vara dig!"
Och så stämde hennes kompis in. "Jag med" Vi vill vara dig!"

Ha! Det är nog inte så roligt. Jag tyckte det skulle vara roligare att vara dem. Att få vara fem år igen. Och bara leka. Leka leka leka. Men vi skrattade åt det hela. Det blev en bra avslutning på en relativt bra arbetsdag.

Mindre rolig tycker nog Nike och Dolly. Våra katter. Att den varit. De har blivit kastrerade och springer nu runt med fina heta trattar runt huvudet. Eller försöker springa i alla fall. De går lite vingligt. Ibland backar de. Och så föröker de slicka på varandras sår. Det går sådär. Men vad gör det. För jag har en ny jacka från DeVal. Och två femåriga tjejer som vill vara mig. Ha!

Inga kommentarer: