onsdag, december 26, 2007

En ny jul

Nu har julen passerat. Det är ganska skönt ändå. Jag är ingen direkt fantast av julmat. Jag skulle likaväl kunna beställa en av George's pizzor. Men hur skulle det se ut?

I alla fall gick julfirandet rätt bra. Jag hade bara en lite dipp på juldagseftermiddagen. Men med en liten paus från allting. Och en liten stund med Winnerbäck's Daugava så gick det bättre.

Klappar är utdelade. Klappar är mottagna. En del bättre än andra. Men i regel bra. Men nu är jag hemma igen. Hemma i lägenheten. Där det är tyst och stilla. Inget prat. Ingen julmat. Och inga katter. Katterna fick stanna kvar lite. Hos mor och far. Rusa upp och ner för trappan. Utforska det stora huset. Och spela boll med julgranskulorna. Det var lite jobbigt att lämna kvar dem. Hur ska det egentligen bli när man har barn? Jag vågar inte ens tänka på det.

Om några dagar är det dags att åka upp till norr. Om den franska kombin vill vakna till liv. Upp till den efterlängtade och saknade Flickan från landet i norr. Det ska bli skönt. Att komma i väg. Komma upp. Känna kärlek på nära håll- Den där speciella typen av kärlek. Och ladda batterierna en sista gång. Innan det bär av igen. Till arbetet. Overaller. Galonisar. Till skratt och gråt. Till bus och lek. Till barn med reflexer.

Inga kommentarer: