söndag, december 02, 2007

En hel massa bollar

Tänkte att jag skulle sitta och skriva lite. Men jag fastnar bara i lottningen till EM-slutspelet. Det är spännande. Men ändå roligt att det är en sådan stor händelse av det. Men sång och konfetti och allt vad det heter.

Nu är det dags för Sveriges grupp. Spänningen är olidlig. Jag ska erkänna att jag egentligen inte förstår så mycket av alla de där bollarna som öppnas. Siffror som visas. Men jag vet att det kan bli illa det här. Om Sveriges boll dras fel nu så åker vi dit på en trevlig grupp med Frankrike och Holland. Vi håller andan.
Ha! Italien åkte dit på den. Rolig grupp. Verkligen. Framför allt för Rumänien.

Tyskland fick en skönare grupp. Österrike. Polen. Och Kroatien. Det ska kunna gå vägen. Helt klart. Det blev som en liten live bloggsändning det här.

Nu är det dags att bege sig i väg till Farmor. Hon arrangerar sin traditionsenliga adventsmiddag. Med kalkon och hela kittet. Vi är redan sena. Men efter en lugn start, då träningen är inställd, så är det svårt att kicka i gång. Jag har en mindre förkylning i kroppen och vill inte riskera utveckla den inför operationen av hälsenan om drygt en vecka.

Det ska bli skönt att få den fixad. Skönt att få en ny chans att springa snabbt, hårt och långt igen. Inget måste. Men en ny chans. Och det ska bli skönt att få lite längre julledigt. Faktiskt.

1 kommentar:

Dexter sa...

Tänk om England gått vidare och tagit Kroatiens grupp i EM. Då hade vi haft en liten miniversion av WW2. Låter som du gör rätt i att avvakta träningen tills efter operationen. Då får du ett lämpligt nyårslöfte att komma igång med träningen.