torsdag, september 27, 2007

Efterlyses: en jävla massa medvind

Det går fortfarande trögt. Det går värre än trögt. Om det tidigare var vindstilla och enbart lite önskan om medvind. Så har det blivit orkanvarning och enbart motvind. Det går inte alls just nu. Jag vill inte gå till arbetet. Jag vill faktiskt inte. Allting går bara fel. Det är inte min tid nu. Det måste vara någon annans. Vinden har vänt och blåser mig som en stor skosula rakt upp i ansiktet. Jag kommer inte frammåt.

I morgon slutar jag tidigt. Men det hinner säkert gå fel en hel del saker under den korta dagen också. Eller så är fredagen punkten för motvinden. Eller som jag sa, är det bara en orkanvarning. Varningen innan stormen börjar. Motvindsstormen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner också av motvinden. Jobbinspirationen har blåst iväg. Jag hoppas du hittar medvinden.. jag vill gärna ha lite också. Fast jag anar att det räcker inte att bara vänta på den, jag måste nog leta lite aktivt! Lycka till.. Hösten är ju fin och i skogen med barnen är det kul!

Glenn sa...

Ann >> Hur ska vi lösa det här? Någonstans måste det finnas lite medvind.