söndag, juli 01, 2007

Veckans lista v.26

Positivt just nu:

- Hus
Det har börjat bli lockande med hus. En vän håller på att buda på ett i Blekinge. Och vi har hittat ett drömhus för rimligt pris i norr. Vi är väldigt sugna.
- Tant S erbjudande
Mitt i husjakten kommer Tant S med ett erbjudande. Ett erbjudande som kan innebära något väldigt roligt och rivande. Frågan är exakt hur jag ställer mig till det. Hur mycket mod som finns i mig.
- Läsa
Har börjat komma igång med läsandet igen. Liza Marklunds - "Röda vargen" är precis utläst. Och nästa bok är påbörjad. Kudde av gräs heter den och är den första boken i en trologi. Än så länge ställer jag mig ytterst tveksam till den.
- Haile Gebreselassie
Här tror alla att han är slut och passé. Så smäller han till med två världsrekord på samma gång. Rekord på 1 timme. 21 285 meter hann han. Samtidigt passerade han 20km på ny rekord tid. (56.55.60) Han är otroligt stor den lilla mannen.
- Förnyelse
Viktigt med förnyelse ibland. Bryta gamla inbitna saker. Nya kläder. Några nya saker så inredningen ändras. Det behöver inte vara dyrt och stort.

Negativt just nu:
- Vädret
Kom igen nu. Det skulle vara sommar. Jag vet att solen ligger och trycker där bakom molnen. Släpp fram den. Nyss!
- Otrohet
Ja, vad ska man säga. It sucks. Big time. Hoppas det fixar sig för de inblandade.
- Fakturan med stort F
Så kom fakturan för badrumsrenoveringen till slut. 91 big ones. Den kom 27 juni. Förfallodatumet var den 19:e juni. Ha! Genomtänkt.
- Hälsenan
Även om jag inte ska springa vill jag veta att jag skulle kunna. Hälsenan ömmar fortfarande när jag trycker lätt på den.
- Minnen
Och här sitter jag och pratar om att man själv kan göra de mindre roliga minnena till något positivt. Jag drömmer mig bort flera gånger per dag till löparrundor. Steg som flyger fram längs grusvägar och våt asfalt. Spikskor som lätt berör den röda löparbanan. Stretchingpauser och slitna ben. Svett och mjölksyra. Jag skulle göra mycket för att få göra om några år av mitt liv. De minnena svider, det gör ont att tänka tillbaka till dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hus......

*avis jag blir, vill också ha*