fredag, februari 16, 2007

Slut på luft

Vi kanske ska ta och bromsa lite. Det där med renoveringen. Den tog kanske slut innan den hade börjat. En man. Även en far till ett av barnen på min avdelning. Var hemma hos oss i veckan och tittade på badrummet. Han tittade. Frågade. Vi berättade. Och hoppades. Hoppades att priset inte skulle bli för högt.

Till slut hade han räknat och tittat. Och var på väg därifrån. Då kom beskedet. Och det kom som en bombjävel rakt i ansiktet. Luften gick ur oss. Och det där med renovering. Det var faktiskt inte ett dugg roligt längre. Vi gav upp helt enkelt.

Ända till igår. Då pratade jag lite löst med en annan man. En mycket trevlig man som också har barn på min arbetsplats. Han var väldigt ivrig att utföra arbetet. Även om det pris han sa var ungefär lika med det vi fick hos den första.

Skillnader finns dock. Man nummer två. Är riktigt trevlig och pratglad. Han skulle kunna fixa till lite för en kopp kaffe. Om man säger på det sättet. Inte alls svart. Det vill jag inte. Men förmåner. Kan man säga så? Slänga på lite extra för det ursprungliga priset. Dessutom skulle arbetet gå på nästan halva tiden hos man nummer två.

Men vi får se. Lite intresse har kommit tillbaka nu. Ska börja prata lite med banker. Se vd de har att erbjuda. Se vad jag måste ge tillbaka. En massa sånt som jag egentligen inte har någon som helst aning om.

Men. Det blir man nummer två som får arbetet i såna fall. Om det nu blir av. Vi kan börja kalla honom J. Bara sådär. J vill vi ha som fixar vårat badrum. J känns roligare och bättre. J gav tillbaka lite syre. När luften i stort sätt var helt borta.

Inga kommentarer: