tisdag, januari 02, 2007

2006 - 2007

Första inlägget för året nu. Ska kanske börja med att säga de här artighetsfraserna som man måste säga efter ett nyår. God fortsättning på det nya året...

Ett nytt år. 2007. Tänkte inte göra någon sammanfattning på 2006 som jag gjorde tidigare. Utan jag kan bara säga att förra året var ett bra år. Inte på alla fronter, men på många. Inte minst på kärleksfronten. Jag träffade Flickan från landet i norr. Och bara det gjorde att året blev lyckat.

Träningsmässigt var det inte speciellt lyckat. Utan det kantades av skada efter skada. Precis som så många år tidigare. Men man kanske inte kan begära allt?

Arbetsmässigt var det lite till och från. Det började fruktansvärt bra. Löneförhöjningar och en härlig barngrupp. Kollegor som man tyckte om att arbeta med. Slutet var inte lika bra. Negativa kollegor, vilket i och för sig ändrades lite till det bättre på slutet. En minst sagt livlig barngrupp. Och sedan jag, som var rätt sliten.

Ja, nu blev det en liten sammanfattning ändå. Och året avslutades med en middag. USM med sin flicka. Köpings M. De hade tagit sig hit för att tillbringa kvällen med oss.
Det bjöds på avocado med självgjord skagenröra till förrätt. Kycklingfilé fyllda med mozzarellaost och basilika, färskpasta och sås till huvudrätt. Och en självgjord cheesecake med björnbär till efterrätt.
Maten blev lyckad. Men jag mådde illa. Så kan det bli. Man kan inte vara i form varje gång.

Idag är sista lediga dagen. I morgon är det dags att stiga upp tidigt igen och åka till arbetet. Det blir en skön start. Inte så många barn. Tre dagarsvecka.
Jag försökte stiga upp tidigare idag, för att vänja kroppen lite. Det gick sådär. Jag somnade om och sov till 12. Illa.

Inga kommentarer: