söndag, december 17, 2006

Veckans lista v.50

Positivt just nu:

- Skrika
Skrika ut aggressioner är underskattat. Sitta ensam i en bil och bara skrika tills rösten inte håller mera. Det gör lite ont i huvudet, men humöret lättar. Och visst, kanske tittar medtrafikanterna lite konstigt, men det får man ta. Kan skrika på dem i stället.
- Handbolls EM
Damerna visade att de är bra. Och det blev inte alls trist att titta på som jag befarade. Tvärtom. Imponerande tjejer!
- Försäljningen
Äntligen blev Torbjörn Åhgård såld. Lönekostnaderna sjönk ordentligt. Kassan fylldes på. Och en vinst mot de två säsongernas senaste mästare bärgades. Gott.
- Stämningen
Stämningen på arbetet känns bra nu. Efter planeringsdagen har det lättats upp. Kanske beror det på att ledigheten närmar sig. Men jag vill inte tror det. Det har vänt. Det tror jag på.
- Minusgrader
Vaknar upp och ser att alla bilar är täckta med frost. Minus ett på termometern. Det känns bra. Väldigt bra.
Negativt just nu:

- Julkort
Vilken plåga. Det är nästan det värsta med julen. Att behöva skriva hälften av dem på tyska gör inte saken bättre.
- Julfesten
Var på julfest med kollegor och styrelse i fredags. Hemma innan 00.00. Det bästa de kom på var näsflöjtar. Herregud. Tant S och jag var de enda som ville köra på. Så blev inte fallet.
- Alkohol
Första större intaget sedan juli. Känns som om det kan ta lika lång tid tills nästa. Skiten är inte ens god. (Varning utfärdas för kanel/saffran snapps)
- Julklappsinköp
Det är jätteroligt att ge bort. Men att vara där ute i massorna och försöka hitta något att ge. Det är inte roligt på något sätt.
- Min blogg (webblogg)
Blir i stort sätt bara veckolistor just nu. Tiden räcker inte till. Men till nästa vecka blir det lite ändring. Då faller ledigheten in. I alla fall efter onsdag. Samtidigt som Flickan från landet i norr ger sig av norrut. Tyvärr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm inte bort Bingolotto på lördag hos mig...