fredag, december 22, 2006

Dagen efter dagen före

Nytt pass idag. Gårdagspasset fick kortas ner. 15km blev 9km. Idag blev 15 km bara 7km.
Stack iväg och det kändes som att det skulle gå bättre idag. Men efter ca. tre minuters löpning högg det till lite i vänster sida av bröstet. Efter det kändes det bara tungt. Kroppen svarade inte på stegen. Det kändes som att jag stod stilla.
Det kan inte bero på att jag skulle vara otränad. Det måste vara något annat. Min grundträning ska ändå räcka till de här små passen.

Jag är ledig idag också. Det har varit skönt att ta de här två extra dagarna ledighet. Komma bort från arbetet lite mer. Ladda batterierna inför vårterminen. Det ska bli en bra termin. En bättre än den här. Faktiskt så ska hela året. År 2007 bli riktigt bra. Det ska det. Alla delar.
2006 var bra. Riktigt bra när det gäller en del bitar. Kontakter bröts, som behövde brytas. Kontakter knöts, som gärna fick knytas.
Tyvärr innehöll 2006 också en helvetes massa skador. Som vanligt. Jag får önska efter ett skadefritt 2007. Kan man få det islaget i ett fint litet paket? Med röda snören kanske? Så kom igen nu Tomten. Bring it.

2006 kommer att avslutas bra. På lördag. Då kommer pengarna rulla in. Hovas in med en enorm hov. För att allt ska få plats. Jag blir rik. Tomten. Du behöver inte så in den julklappen. Det fixar jag själv. En duttpenna, skratt och en trevlig kväll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg! Den kommer naturligvis att åka upp på min hemsida, om det är ok?

Håkan
http://hem.bredband.net/triathlon

Glenn sa...

Håkan >> Det är helt okej.

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt God jul och Gott nytt år! Lycka till med blivande vinsten..

Anonym sa...

En riktigt God Jul önskar jag dig!

kram från Elizabeta