söndag, augusti 06, 2006

Nu börjar det om

De senaste dagarna har jag legat vaken länge på nätterna. Jag har inte riktigt kunnat somna. Det kryper i kroppen. Och tankarna cirkulerar som vanligt uppe i huvudet.
Det har varit mycket tankar kring arbetet. Arbetet. Som börjar om i morgon igen.
Då börjar det som avdelningsansvarig pedagog. Med en ny negativt inställd kollega. Men vi ska vända om hennes tankesätt.

Innan semestern målade jag om och fixade lite saker på min avdelning. Det ska bli intressant att se hur de andra ser på resultatet. Hur de se på mitt initiativ.
Jag har tänkt lite på hösten. Jag måste få fram mina åsikter mera. Både i den dagliga verksamheten. Och på personalmöten. Jag har saker att komma med. Men det är bara så helvetiskt svårt att få fram dem.
Det ska bli ändring på den saken. Nu. I höst.

Men ändå. Det ska bli skönt att komma tillbaka till arbetet. Att få börja om på ny kula. Starta om på noll. Tillbaka på ruta ett. Fast ändå inte. Ja. Ni förstår säkert.
Tillbaka till rutiner. Det är bra. Det är skönt.

Men först ska semestern avslutas värdigt. Och det ska den göras ute i naturen. Flickan och jag. Med en grill. Det blir en bra avslutning. På en bra semester. Det blir ett slut på en fortsättning. Början på något nytt. Eller. Dagen innan det börjar om.


Grattis Kristin och Johan
Välkommen Elsa

Inga kommentarer: