måndag, juli 17, 2006

Semestern blir renoverad

Det är alltså idag den börjar. Semestern. Och det innebär inte vila. Flickan från landet i norr och jag. Vi har beslutat oss för att rusta upp lägenheten lite. Det ska renoveras. Där har vi det igen. Det där vuxna ordet. Renovera.

Igår spacklades det lite i väggen. Det planerades en massa. Och det bestämdes färger.
Idag for vi till målerihuset. Och efter en stunds diskutarande med varandra och med den lilla expediten.Kom vi ut med tre olika färger. Enkelt sagt. Brunt. Grått och vitt.

Jag fortsatte arbetet idag. Lite spacklande i dörrposter och på dörrar. Och jag håller på att sätta upp maskeringstejp längs dörrposterna. Tejpen. En 50 meters rulle tog slut. Det är tur att Köpings M och hans dam är på väg hit. De skulle ta med mer.
Som tack för arbete ska de få en middag. Ha! Det känns rättvist.

I alla fall. Det är renoveringstider nu. Det ska målas en hel del. Nya färger ska ge nya dimensioner. Alla rum är inblandade.

Frågan är hur det går att arbeta med det. Samtidigt som jag ska tillaga middagen. Hm. Semester. Vad fan är det egentligen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till! Planera och renovera kan vara kul. Fast slipa spackel kan vara dammigt värre.

Ha det riktigt kul i både Umeå och Stockholm och med det ni hittar på.
Fjällen på sommaren kan jag rekommendera om man vill ha en avstressande men ändå aktiv semester.

Anonym sa...

eeeeehm....va fan har du tejpat ihop hela lägenheten eller?! 50m tejp...