lördag, juli 15, 2006

Det pyste visst lite.

I Umeå. Finns det pizzarulle. De var visst först med det. Och vad jag känner till. Så finns det fortfarande bara där. Konstigt. Med tanke på hur underbara de är.
Idag var vi pizza sugna. Och eftersom vi inte var i Umeå. Och då inte kunde få tag på någon pizzarulle. Så fick det bli lokala pizzerian. Pizzerian med oreganon i hörnet.

Det blev två pizzor för mig. En härlig klassisk calzone. Och sedan en mexicana. Som jag planerade att ösa lite mera vitlökssås på. Chilisås. Och sallad. Och sedan rulla ihop den. Allt för en pizzarulle känsla. Om det nu finns någon sådan känsla.
Det gick inte så bra.

Men nu sitter jag här. Och lider. Två pizzor i magen. Och det känns. Jag kan knappt röra mig. Men jag antar att det är så det blir.

När vi var på väg till SM i friidrott idag. Mötte vi en alkoholpåverkad man. Han såg sliten ut. Och hans ena öga var rött. Mannen hade tappat en platta med pilsner på gatan. Och försökte plocka upp dem. Samtidigt som han försökte dricka lite. Han hade träskor på sig. Vilket antagligen inte gjorde det hela lättare.
När vi gick förbi. Tittade han upp. Med sitt röda öga.
"-Hej!" sade han.
"-Hej." sa vi snällt tillbaka.

"-Jag tappade ölen. Jag var så jävla full."
"-Det pyste lite" sa mannen.

Pyste lite? Det låg pilsner över hela marken. Det rann pilsner över hela honom. Och det luktade pilsner hela vägen till arenan. Nästan.
Ändå. Jag kan inte undgå att skratta lite för mig själv.
"-Hej!
" -Det pyste lite."

Ha! Det är bra sagt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fan, bra jobbat där hörru Glenn! Två pizzor är r e s p e k t.

mindre respekt att ni inte pallade att titta in på mitt fylleslag ehaum...jag menar inflyttningsfest... ;-) (nej det gör inget alls, egentligen, ni får komma hit en annan dag helt enkelt. snart är gardinerna uppe!)

Anonym sa...

Måste bara säga att NORRUT har pizzarullarna spridit sig från Umeå! (och lite söderut med tror jag) . Har hittat pizzarullar både i Skellefteå, Piteå och Luleå