söndag, oktober 28, 2007

Omgång 26

Har placerat mig i soffan med en stor Caffe latte bredvid mig. Den är självgjord. Och är på så sätt långt i från den där ljuvliga latten på Wayne's. Men det får duga för nu.
På televisionen rullar Fab 5. Hur det än är, så finns det bra tips i programmet som man kan ta lärdom av. Så är det.

Det är skönt att koppla av lite. Förra helgen var det kurs på Röda korset. En frivillig och gratiskurs om hjärt-och lungräddning för barn. Jag tog med mig Flickan från landet i norr och gick dit. Ledaren var inte ett dugg pedagogisk, och smått överintresserad av det hela. Men det var lärorikt ändå. Kontigt nog kändes det som en riktigt bra idé när jag anmälde oss. På lördag morgon när klockan ringde kändes det inte likadant längre.

Den här helgen var lugnare. En middag hos USM och hans dam i går kväll. En trevlig tillställning. Men förutom det har det bara varit att slänga upp fötterna på bordet. Om man vill förstås. Men det är roligare att hitta på saker.

Nåja. Den här dagen innehåller stora saker ändå. Inte bara en självgjord lagomsmakande latte. Utan ett avgörande i allsvenskan. Sista omgången. Nummer 26. Kl 15.00 stannar tiden upp här hemma. Andan hålls i 90 minuter med en kort andningspaus efter 45'. Djurgården ska plocka guldet. Så är det bara. Även om det känns väldigt svårt med utgångsläget som råder.

Just därför är det kanske ännu viktigare att se vidare på Fab 5, låta TLK eka ut från datorns högtalare och smutta vidare på latten. Eller så hämtar jag dammsugaren och städar lite. Det är bra att det finns alternativ.

Inga kommentarer: