tisdag, januari 09, 2007

The aftermath

Tänkte avsluta kvällen med lite TV tittande. Det sker inte så ofta. Men nu visades en serie i två delar på TV3. Tänkte se den. "Tsunami: the aftermath".
Jag såg första kvarten. Sedan gick det inte mer. Jag bara stirrade på skärmen och började känna mig riktigt illa till mods. Jag gick därifrån.

Jag kan inte föreställa mig hur hemskt det måste ha varit för alla som var där. Både de som strök med och de överlevande. Samt alla närstående.

Jag läste ut en bra bok idag. Tina Nordlunds "Genom helvetet". Jag rekomenderar boken. Den var riktigt bra. Och man får en bra bild av vad hon egentligen gått igenom. Vare sig man varit där själv eller inte. Kanske just därför jag känner mig lite extra svag idag. Jag vet inte. Men eftersom jag har liknande erfarenheter som Tina. Berör hennes berättelse extra mycket.

Jag tror säkert att serien om Tsunamin är väldigt bra. Men jag klarade inte av att se den. Och jag har inga som helst kopplingar till händelsen i sig. The aftermath. För många gäller det minnena från Tsunamin. För mig är det minnena från förr.

Inga kommentarer: