onsdag, december 27, 2006

Ändra inriktning eller skapa nytt

Juldagarna är förbi. Det känns faktiskt skönt. Inte så att jag längtar till vardagen och till arbetet. Inte ännu. Men jag tycker det är skönt att all hets inför julen är över. Och själva julafton. Ja. Den är inte så speciell egentligen. Tyvärr.

Nu är jag nyss hemkommen från globen. Efter att sett Djurgården spelmässigt köra över Luleå. Och efter att sett en väldigt förvirrad Luleåmålvakt de sista sekundrarna. Ha! Det var en syn.

När jag kommer hem. Och det var det varit några dagar. Så är det alldeles tyst här. Det har varit ensamt hemma. Ingen Flicka från landet i norr. Hon har firat jul uppe hos sig. I norr. Men i morgon. Då landar ett plan med en underbar flicka i på arlanda. Och då är jag där och möter upp henne. Så klart. Då får vi några lediga dagar tillsammans.

Sitter och funderar lite. På två saker egentligen. Det första är det där klassika gamla hockeyspelet "Blades of steel" som finns på nintendo 8-bit. Är det någon som på riktigt vet vad som sägs varje gång man passar pucken?

Det andra. Är min blogg (webblogg). Det är snart ett nytt år. 2007. Och det innebär en del förändringar. Det kommer ni säkert märka här framöver, men jag kan avslöja en. Det är träningen. Den kommer att kartläggas lite mera. Och det kommer att köras betydligt med än det gjort den senaste månaden. Så mycket kroppen nu tillåter. Efter stressfrakturer och vadbristningar.
Jag funderar på om jag ska göra det här till en mera träningsinriktad berättelse. Som en slags träningshemsida. Eller om jag ska fortsätta med den här och skapa en till. En ny. Som bara innehåller träningstankar och resultat. Jag menar. Någon kanske skulle vara intresserad av att följa den. Om inte annat. Är det roligt för mig att se hur det ligger till på träningsfronten.

Men det är några dagar kvar till den nya året. Och jag får fundera vidare lite. Både vad gäller skrivandet. Och passningsuttalandena på "Blades of steel". Det där året som ska bli ett skadefritt år. Jag önskade det av tomten. Kanske gick det inte att slå in. Men det kanske slår in ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

De säger "hit the pass" varje gång du passar rätt!